medewerker-met-visitekaartje-bedankt-en-spelrisico
Veilig & verantwoord spelen

Ons preventiebeleid
Kansspelen

Preventiebeleid
Veilig & verantwoord spel

Veilig & verantwoord spel staat voor Holland Casino aan de basis van alles wat we doen. Met 45 jaar ervaring. Om je te beschermen tegen de risico’s van spelen in het casino, hebben we een preventiebeleid. Het Holland Casino Preventiebeleid bestaat uit wettelijke regels en onze zorgplicht.

Gedeelde verantwoordelijkheid

Kansspelen brengen risico’s met zich mee. Wij doen er alles aan om te voorkomen dat je hierdoor in de problemen raakt en zijn altijd op zoek naar de juiste balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. We leiden al onze medewerkers op om de eerste signalen van kansspelproblematiek te herkennen. We werken continu aan het creëren van een veilige en vertrouwde omgeving, zodat je optimaal kunt genieten van je bezoek. Maar binnen deze omgeving kan het voorkomen dat je ongezond of onverantwoord speelgedrag ontwikkelt. Jij hebt daarin uiteraard een eigen verantwoordelijkheid. We verwachten van jou dat je jezelf informeert en dat je weet waar jouw grenzen liggen. En als dat even minder goed lukt, dan kun je ook op ons rekenen.

Preventie
registratie en signalering

Registratie en identificatie

Bezoek je ons voor het eerst? Dan ben je verplicht om je te identificeren. We slaan je gegevens op, zodat we bijvoorbeeld je bezoekgedrag kunnen bijhouden. Zo zorgen we er samen voor dat jouw casinobezoek ontspannen, verantwoord en leuk blijft.

Bezoek je een van onze casino’s, dan weet je zeker dat je altijd eerlijke en duidelijke informatie krijgt over het spel en de risico’s. Met die informatie kun je zelf bepalen hoe jij verantwoord speelt. Voor extra informatie staan onze medewerkers altijd voor je klaar.

Signaleren en monitoren

Onze medewerkers zorgen ervoor dat het jou in Holland Casino aan niets ontbreekt. Dit doen we in een veilige omgeving, met eerlijk verloop van het spel, duidelijke regels en professionele begeleiding. We geven je zoveel mogelijk zelf de regie en de ruimte om te spelen, maar helpen je ook je eigen grenzen te bepalen en te bewaken. Onze medewerkers weten waar ze op moeten letten en herkennen signalen van risicovol gedrag. Om je daarvan bewust te maken gaan ze met jou in gesprek.

Kwetsbare groepen

Sommige groepen van personen hebben een hoger risico om met gokken in de problemen te komen. Val jij binnen die groep? Dan geven wij jou preventief extra aandacht. Dat houdt in dat we jouw speelgedrag monitoren, al snel in gesprek gaan en als het nodig is wij jou helpen om het spelen binnen jouw grenzen te houden.

Dat doen we bij voorkeur samen. Want ook jij hebt een eigen verantwoordelijkheid om je speelgrenzen te bewaken. Lees bijvoorbeeld onze verantwoord spelen tips en adviezen. Of doe de zelftest. Zodat je weet wat de risico’s zijn.

Wie zijn de kwetsbare groepen?

  • Minderjarigen
    Ben je jonger dan 18 jaar, dan verlenen we geen toegang.

  • Jongvolwassenen
    Ben je een jongvolwassene tussen de 18 en 24 jaar, dan geldt er bijvoorbeeld een maandelijkse bezoeklimiet.

  • Personen die niet meer te besteden hebben dan het sociaal minimum
    Krijg je een preventiegesprek, dan vragen wij naar jouw inkomen. Heb jij een inkomen rond het sociaal minimum, dan adviseren wij jou dringend heel matig te spelen, bezoeken te beperken en goed op jouw budget te letten. In veel gevallen spreken we ook een No-promo af. We checken na een gesprek standaard of je bent ingeschreven in het CCBR. Het Centraal curatele- en bewindregister (CCBR) registreert mensen die onder curatele of bewind staan. Sta je daar in? Dan verlenen we jou geen toegang.

  • Kansspelverslaafden
    Ook voor (ex)kansspelverslaafden gelden beperkingen en soms ook entreeverboden.

  • Personen met een verstandelijke beperking
    Ook op personen die vallen onder ons beleid wilsonbekwamen, zoals personen met een verstandelijke beperking of met zich ontwikkelende dementie, kunnen beperkingen of entreeverboden van toepassing zijn. Hebben wij het vermoeden dat jij tot deze groep behoort, dan mogen we jou niet meer toelaten.

Dat klinkt allemaal wat streng, maar we doen dat om spelen leuk te houden en om jou in bescherming te nemen. Soms zelfs door jou een tijd niet meer deel te laten nemen. Maar neem ook je eigen verantwoordelijkheid als het even minder gaat door zelf een beperking te nemen of een gokstop via Cruks.

holland-casino-flyer-hulp
toegangspoort-entree-gast-met-favorites-card

Preventie
Gesprek en maatregelen

Preventiegesprek

In de preventiegesprekken laten we zien dat we betrokken zijn bij jouw speelgedrag. De insteek is altijd positief en de meeste gasten stellen deze gesprekken dan ook erg op prijs. De uitkomst van het gesprek kan zijn dat je met jezelf afspreekt om je speelgedrag te matigen of ons casino minder vaak te bezoeken. Je kunt ook (voor een bepaalde periode) een bezoekbeperking aanvragen.

Preventiemaatregelen

Over het nemen van een preventiemaatregel beslissen we bij voorkeur samen. Maar als het vanuit onze zorgplicht noodzakelijk is, dan kunnen we jou ook een maatregel opleggen.

Toegangsbeleid
Veilig & verantwoord spelen

Vanuit het preventiebeleid kunnen we je niet toelaten als je in één van deze gastengroepen valt:

  • Je bent jonger dan 18 jaar.

  • Je hebt geen geldig identiteitsbewijs.

  • Je hebt een entreeverbod voor Holland Casino.

  • Je hebt een bezoekbeperking en je maximaal aantal bezoeken bereikt.

  • Je valt onder de werking van 'het beleid wilsonbekwame bezoekers'.

  • Je bent ingeschreven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen).

Contact

Heb je vragen over het preventiebeleid? Mail ons op preventiebeleidvragen@hollandcasino.nl.

Privacy

Wij hechten veel belang aan de bescherming van jouw privacy en de veiligheid van persoonsgegevens. Lees hier hoe we omgaan met jouw privacy.

Speel je ook online?

Speel je online, dan hebben we andere voorzieningen om je te beschermen tegen onverantwoord speelgedrag. Zo bieden we je onder meer de mogelijkheid om aan te geven hoelang je online maximaal wilt spelen en hoeveel geld je maximaal kunt storten.

holland-casino-medewerker-kassa

Vragen of klachten?
Laat het ons weten!

We doen er alles aan om jou de beste casinobeleving te geven. Heb je vragen of klachten over ons preventiebeleid? Laat het weten aan onze Servicedesk.